__

Lite ledsen har man väl rätt att vara...

Det som jag skrev att jag skulle berätta för er i december eller vad det var blev tyvärr inte så roligt som jag hade hoppats. Min stora plan var att åka till Arezzo, Italien i två veckor med Valence och Ramius för att tävla utomhus. Komma iväg och få lite internationell rutin och få starta upp utomhussäsongen tidigare, vilket hade varit nyttigt inför ett kommande utomhus SM. Dessutom är båda pojkarna mycket bättre utomhushästar än inomhus. Jag hade ordnat så att Valence, Ramius och jag skulle få åka med Linda Heed ner, men jag kom tyvärr aldrig ens så långt till en intresseanmälan till tävlingen... Detta endast pga ekonomiska skäl. Jag betalar ju allt kring mina hästar själv och tyvärr satte kostnaderna stopp för dessa. Därför unnade jag mig själv åtminstone att starta inomhus SM och få med mig den rutinen. Att det ska vara så jäkla svårt att både arbeta med hästar och samtidigt försöka satsa inom sporten för att kunna komma dit man vill utan en väldigt stor ekonomisk uppbackning... :'( Precis som min kloka tränare Ted intalade mig för ett par år sedan.:. Att åka utomlands och arbeta bara som ryttare kanske vore något ändå i framtiden... :/ Aja, fortsatt fokus på att bygga upp min ekonomiska plattform och företag så får vi ha som sikte att göra det nästa år. Eller vi bara ska göra det, punkt slut!
 

Kommentarer
Lisa H :) säger:

Förstår om du känner dig lite ledsen och besviken. Men du är ju envis och så talangfull så det är väl inte omöjligt att du kan vara med nästa år?! Hoppas :)

2014-01-18 | 06:44:55
Anonym säger:

Nästa år går det! Det är bara satsa mot det, ha det som 2015 höjdpunkt och mål. Hästsporten handlar ju mycket om pengar tyvärr.

2014-01-18 | 13:12:59
Anonym säger:

Hej! Kan inte du berätta lite hur du tänker ang att äga så många hästar själv? Det är väl inte jättevanligt och kanske (?) ett hinder till att tävla internationellt tex? Tack för en bra blogg:)

2014-01-18 | 23:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback