__

LORDEN ÄR BÄST, INGEN PROTEST!

Hej! 

Rebecca här, (ja, ni vet den spralliga glada hästägaren till jordens finaste häst, lorden så klart!) 

Jag och lorden har stormat Amandas gård idag. Fast den här gången har jag varit extremt snäll och duktig! Lorden skall bo hos Amanda i 2 veckor nu eftersom jag skall till Thailand med en kompis. Men iallafall så brukar jag ha med mig 6 schabrak, 4 träns, 8 täcken, 3 grimmor, 4 grimskaft, 10 borstar m.m. om vi är här 2-3 dagar, ja ni fattar att jag lider av en sjukdom. Jag är nämligen galen i bl.a. schabrak och lorden får stå ut med att bära de mesta färger och sorter. 

Amanda blir galen på mig när jag har med mig så mycket grejer och byter outfit vid varje rid pass dessutom har lorden mycket rosa grejer. Förut när jag var lite elak tog jag med alla rosa grejer.  (Amanda är inte precis den som rider ut i rosa skydd och schabrak) men det jag egentligen ville komma till är att denna gången har jag varit extremt duktig och snäll. För det första har lorden inte med sig en enda rosa grej! Wow! Dessutom har vi lämnat schabraken hemma (ja vi tog med oss 2 st... Men det var ju nödvändigt) 2 träns fick åka med och en sett med skydd! Guldstjärna till mig alltså! 

Annars vet jag inte hur bra koll ni har på oss (mig och lorden) några av er kanske har kikat in på min blogg någon gång, andra kanske inte vet någonting och vissa kanske inte bryr sig ett jävla skit. Haha 

Iallafall så kan jag berätta den stora nyheten från förra året att Lorden och jag red i Globen under Globen horse show. Det var helt magiskt och både jag och lorden njöt! Vi blev även ägare till jordens snyggaste täcke under Globen. Ni skall få se ;) 

Nog snackat om oss, Amanda är underbar, bäst, härligast, beundransvärd m.m. Haha (fjäsk) nä men Amanda är verkligen sjukt duktig på det hon gör och jag tycker att det skall bli kul att se vad detta året kommer bjuda på för hennes del. 

Du och Valle kommer ta alla med storm på SM <3 och skulle ni av någon anledning inte göra det, är ni bäst ändå och då är det bara att ta nya tag och kämpa på för jag vet att du kommer kunna krossa alla om du vill i framtiden ;)  

Nu skall vi bege oss i säng! Ni kommer få stå ut med lorden uppdatering under 2 veckor nu, varje dag för jag måste veta att min älskling mår bra så jag har väll på ett sätt tvinga Amanda att minst skriva här om hon inte gör det på FB eller sms istället... 

Hoppas ni uppskattade mitt ointressanta inlägg. Bjuder på lite sköna bilder istället tagna i kväll. 



Lite andra blandade bilder :) 














Kommentarer
Lisa H :) säger:

Ha det så mysigt i Thailand. Lorden är ju i goda händer :) Häftigt att få rida i Globen! Min häst skulle aldrig våga gå in där ens...Hej.

2014-01-17 | 13:16:16
Rebecca säger:

Tack Lisa :D Ja så skönt att Amanda tar hand om honom! Känns super tryggt ;) Haha nä jag var lite osäker på om Lorden skulle våga men han var bara helt underbar och ställde upp som om han inte gjort något annat förut ;) Hoppas allt är bra med dig och din häst! :D

2014-01-17 | 22:23:32
Bloggadress: http://xerxes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback