__

Mitt första senior SM

Ja, säsongen inleder med flertalet pay'n jumps nu i januari, tidigt februari pga brist på tävlingar. Valence och min första riktiga tävling för året blir Borås där vi faktiskt kommer starta SM. Tuff start om något. Det blir debut i seniorsammanhang, dock 7:e SM-starten under våra år tillsammans. Ser det mest som någonting riktigt bra att få med sig till rutinkontot och kul att testa sig själv lite bland Sveriges seniorelit med tekniska och stora banor. Både kval och final går i 150 cm och vi kommer rida en förklass innan. Tre dagars tävling totalt och det är dessutom veckodagar, så vi kommer åka hem på fredag eftermiddag och så kommer jag göra en tävling här i närområdet med andra hästar den helgen. Jag åker alltså endast ner med Valence till Borås där inomhus SM går i år. Ramius tävlar dock den helgen på en nationell tävling bara någon timme i från oss i 130 och 140 men får inte följa med till Borås.

Siktet står alltså inställd på SM i mitten av februari, vi kommer ladda upp med en payn jumps för att få bankänsla i kroppen igen. Synd att SM går så himla tidigt. Dock ser jag mer det här som en chans att skapa rutin och tror att det kan vara nyttigt att ha i bagaget för ett kommande utomhus SM i år.

Vi hann bara med två starter i svår hoppning inomhus under 2013 men det gjorde han fantastiskt bra med 4 fel vardera, ett pet per runda som helt klart berodde på piloten uppe på ryggen...


Kommentarer
Lisa H :) säger:

Vad spännande med senior SM! Lycka till så mycket.

2014-01-12 | 14:35:08
Anonym säger:

Så spännande, ni är helt fantastiska tillsammans!

2014-01-12 | 17:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback