__

Två fantastiska talanger har lämnat stallet!

Elmer blev såld idag. Han har hamnat i ett underbart hem och hos en duktig ryttare med placeringar tom 140. Han var helt klockren på allt på besiktningen idag och röntgades verkligen från topp till tå, allt röntgades, även ryggen och det fanns inte en anmärkning. En otroligt frisk och sund häst med en atletisk och korrekt kropp. Jag kommer sakna honom väldigt mycket och det har varit ett tufft beslut för mig att ta, men ur ekonomisk synpunkt tyvärr det enda rätta. Jag kan också skvallra om att även självaste Helena Lundbäck var hemma hos oss och provred honom och fattade tycke för honom, men att affären kort efter blev avslutad med dessa köpare istället. Även om det var riktigt roligt med Helena så har han nu fått hamna i ett långvarigt och personligt hem med mycket kärlek. Så beslutet var i slutändan inte svårt alls. Jag kommer nog få se en hel del under Elmers resa med sin nya ryttare Hedvig då de inte bort alltför långt bort så det ser jag verkligen fram emot.

En annan saknad individ är Rebell som idag fick ställas på lastbil hela vägen till Skåne för att landa på fina Grevlundagården hos Lisen och Peder. Han ska vara där i två veckor först för att provas. Vi får se om han kommer tillbaka, jag hoppas innerligt men tror inte det. Han har mycket kapacitet men det är otroligt mycket jobb på honom också, i både ridning och hantering. Så vi får se. Mitt hjärta hoppas väldigt mycket på att han kommer tillbaka samtidigt som det vore fantastiskt roligt för Rebell och där får han ju alla möjligheter till den bästa utvecklingen.

På en dag blev två boxar på två starka personligheter med mycket talang tomma och det är klart att det känns både tufft, sorgligt och bra på samma gång. Hästen e Tornesch kom aldrig pga att jag vill ha en bra dialog och en rimlig plan för de hästar jag tar emot så efter en diskussion valde jag att tacka nej. Är det någonting jag har lärt mig senaste åren så är det att man ska lita på sin magkänsla!




Kommentarer
Anonym säger:

Ser fram emot att följa dig och dina fantastiska hästar detta år, hoppas på att få lika mycket inspiration och tips som tidigare år av att följa din blogg! :) du är en stor förebild för mig, verkligen en unik och duktig ryttare! kram

2014-01-07 | 21:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback