__

Intressant kiropraktorbesök

Hade kiropraktorn här igår morse och många hästar kollades. Det var mest för Sigges skull jag ville få ut honom då jag varit lite fundersam. Jag fick kvitto på min orolighet och han hade tre tornutskott i ryggen som satt snett. Världens bästa kiropraktor löste detta med nålar och sedan knackade han tillbaka kotorna på plats. Det syntes skillnad från utsidan direkt. Nu är det 2-3 dagars lugnt som gäller innan han kan gå som vanligt igen. Även min lilla Nino hade ju två tornutskott fel i ryggen när jag köpte honom och det blev jättestor skillnad på honom. Det är något som kan hända tex om hästarna rullar fast i boxen, rullar på en sten i hagen eller annat "yttre våld". Men är inget återkommande problem, när man väl rättat till det så är det bra igen. Jag är så otroligt glad över detta och förvånad över att Sigge hoppat överhuvudtaget. Han måste ha ett hjärta av guld. Men att han sa i från i ett så stor ytterläge i trekombinationen när det blev långt har ju fått sin förklaring. Fantastiska häst. Nu satsar vi framåt på 130-140-klasserna i sommar!


Troligtvis även förklaringen till att han vrider bakbenen lite i språnget, även om han hoppar fantastiskt.

Kommentarer
Emma säger:

Kan du inte skriva lite om eran ridbana ?
Vad för underlag ni använder er av?
Vore så snällt ifall du kunde det. Ska nämligen själv
Fixa en. Men finns så många olika :S

2014-07-19 | 17:21:44
isabella säger:

vem har du som kiropraktor?

2014-07-22 | 22:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback