__

Nöjd

Tävlade i söndags med Nonstop och nykomlingen Zaresta (Ester). Dafen började med att Totte var fin och feldri på hindet i 120, men för första gången på säker 8-10 år red jag fel väg och missade ett hinder. Fock lägga volt och hoppa om. Resulterade i 6 fel trots att Totte var helt felfri. Som jag skämdes. Så oproffsigt och dåligt av mig. Tottes ägare var på plats men jag vlev förlåten iallafall...

Ester var fin och felfri i 120.

Därefter debuterade Totte 130 med 0+4 fel. Jätteduktig och vi hade en mycket bättre grundgalopp hela banan igenom. Han blev mattare i omhoppningen och rev ett räcke. Men 130 kändes enkelt och han gjorde det mycket bra!

Även Ester hoppade runt 130 med samma resultat, 0+4 fel. Jag trivs väldigt bra på hennes rygg. Hon är lite lik Donna ridmässigt och hon tilltalar mig mycket. Ibland hoppar hon dock lite för runt och det var därför nedslaget kom i omhoppningen på en stor oxer. Men det saknas styrka och kraft i galoppen än, när det kommer så har hon potential för större klasser än så!

Riktigt roligt att ha så fina hästar som börjar kliva upp lite mer i klasserna nu! :)

Ester i 130 på hindret hon rev. Hoppade lite för högt och runt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback