__

Fokus och mycket på gång!

Just nu har jag otroligt många bollar i luften och mycket som händer!

Valence och Ramius kommer stå över SM i år. Jag tog det beslutet eftersom de har gått tre stora tävlingar i rad och utomhus SM är framflyttat flera veckor från tidigare år och passar helt enkelt inte in i vår planering. De kommer få en lugnare period nu utan tävlingar och med mycket lite hoppning. Man kan inte köra fullt ut hela året runt och den här lugnare perioden just nu passar perfekt in i min planering. Nästa större tävling blir i slutet av juli och sedan drar VW Grand Prix serien igång som vi ska lägga lite extra energi på i höst/vinter. Båda känns mycket fina och Ramius kommer må bra av att slippa resor ett litet tag både mentalt men framförallt hans kropp! Vi har haft stort intresse på Ramius, inte minst efter hans framgångar i Strömsholm och Runsten, men än så länge kämpar vi för att jag ska kunna behålla honom! Behöver ju Ramius för min egen satsning. Det är så fantastiskt roligt att ha två hästar att satsa på de största klasserna med. Och nu börjar det vi väntat på äntligen hända, att Ramius börjar kliva upp på platsen som förstahäst i stallet. Kapaciteten hos honom är ju ännu större än hos Valence! Och det bästa är ju att Valle kan gå båda speedklasser mot klockan och stora 150-klasser! Så just nu är jag väldigt lyckligt lottad! Vill behålla alla mina fyra hästar jag har nu, då är allt så bra jag kan önska mig!

I och med detta har jag också möjlighet att flytta fokus till de andra finingarna i stallet. Nino, Totte och Tobbe lägger jag just nu allra mest tid och fokus på. Det är jätteroligt att ha den där lilla extra tiden för dem i allt. Tre mycket fina hästar med stor potential som verkligen utvecklas åt rätt håll hela tiden. Jättekul! Callisto växer så det knakar och tränas upp i styrka och kondition men kommer gå lugnare i perioder och inte tävlas så mycket på 1-2 månader. Min fina 5-åring som vi inte har någon som helst brådska med.

Fina Rebell kommer lämna stallet den här veckan. Fin, storhoppande och försiktig 7-åring som är mycket lovande. Men han är stor och ska få chansen att befästa alla höjder han debuterat i år och man ska vara rädd om en så lovande häst med den inställningen som han har! Nu ska han hem till sin ägare och få rulla i 120-130-klasserna innan det är dags för större uppgifter. 
 
Min ena kompis kommer lämna stallet med sin unghäst för sommarbete också och det känns väldigt tråkigt, det kommer bli tomt. Tänk så roligt vi har haft!

I veckan kommer därför två nya försäljningshästar in, det ska bli jätteroligt verkligen! :D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback