__

Love this horse

Det känns så enkelt på hans rygg, och ändå var han mycket mattare i språnget än i 145:an på fredagen. Var i bommen lite efter vattnet där jag galopperade på och kom lite för nära. Vinglade till på tvåan, han har aldrig hoppat en liknand mur förut utan infångare dessutom så jag tror inte att han förstod att det var ett hinder först! ;) Annars kändes rundan mycket bra, han ger en så fin känsla!

Jag höll på att åka av på sista hindret i grundomgången, skyller på att jag inte är van vid nya sadeln (sedan 3 veckor) ännu...;) Tog det lugnt i omhoppningen då jag inte har börjat rida mot klockan ännu, rutinen i de stora klasserna är prio ett just nu! Önskar att man kunde föreviga känslan som uppstår vid målgången efter grundomgången!



Kommentarer
Erica säger:

Så snygg runda! Och va härliga bakben han har :D
Har gjort en totalmakeover på min blogg, så kika gärna in, har även en bloggtävling just nu. :)

Camilla säger:

oj vilket jobb du har lagt ner på honom, han har ju blivit kalasfin! Man fick rysningar efte rmålgången i grunden :)

2014-06-10 | 16:45:38
Bloggadress: http://unafraid.blogg.se
Lisa H :) säger:

Grattis så mycket till en superfin runda. Jäklar vad kul sista språnget i grunden blev ;) Tänk på den härliga känslan vid målgången nästa gång saker känns tunga! Ha det så bra.

2014-06-10 | 19:49:34
Erika säger:

Grattis till framgången!Det förtjänar du verkligen, bra jobbat med Ramius! Men, sista språnget i grunden, vad händer? Kan ju inte påstå att det ser ut som det ska ;) Du är i princip 1 m över hästen i språnget, det är ju inte direkt skonsamt för hästens rygg. Förstår att han kanske inte är den lättaste hästen att hänga med i språnget, men du måste iaf lära dig att behålla stigbyglarna!

2014-06-10 | 20:00:11
Jennifer säger:

Erika - Haha jag tror Amanda är oerhört tacksam för din experthjälp, vilket seende för detaljer du har, helt fantastiskt...

2014-06-10 | 22:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback