__

Toblerone MC e Tornesch

Det går verkligen framåt med fina lilla unghästen jag har hemma för utbildning. Han reds in för 2,5 månad sedan och hoppar nu enkelt banor. Han sköter sig jättefint. När jag hade mycket tävlingar och aktiviteter så fick han en lite lugnare period, sedan har jag lagt ner en hel del dressyrmässigt arbete, han har tex börjat lära sig byten vilket han gör strålande fint. 

Nu är en liten tävlingsdebut planerad så vi har börjat hoppa riktiga banor och lite längre rundor så att han får träna upp ork och styrka. Det märks på honom att han blir matt både mentalt och fysiskt, vilket inte är så konstigt. Min pojkvän var så snäll och filmade dagens sista runda, där han dock var lite matt men mycket duktig. Hinderhöjden ligger på ca 90cm-1m. 

Det är en väldigt rolig häst att arbeta med, otroligt lättlärd.


Kommentarer
Lisa H :) säger:

Han ser jättesöt ut. Och duktig.

2014-06-06 | 05:14:44
Anonym säger:

Ser jätte trevlig ut, vilken utveckling! :)

2014-06-06 | 07:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback