__

En tuff period i livet

Jag har haft en tuff period ett tag. Det har varit en rörig period med hästar, ägare, försäljningar, samarbeten och en vardag som gått konstant i 180.

Det är bara att konstatera att det är en tuff och hårt sport där man som liten ynkling utan föräldrabakgrund och stora drömmar ibland tvivlar och känner att resan kanske är för svår. Jag behöver ibland lite tid till att bara landa.

Ser fram emot att tävla i helgen. Skönt att komma iväg, lämna vardagen för en stund och bara fokusera på tävlandet ett tag. Dessutom följer bästa vännen med och mina älskade hästar Valence och Ramius. Det är mycket förberedelser men när vi väl sätter oss i lastbilen och kör iväg kan vi pusta ut och ha en härlig helg.

Har planerat upp vår- och sommarsäsongen, prioriterat och valt bort tävlingar och mål. Allt måste gå runt ekonomiskt också, och man måste hinna med vardagen så det går inte att göra allt. Mitt stora fokus i år kommer ligga på Valence och Ramius och vår resa mot den högre seniornivån i Sverige. Unghästarna kommer få komma ut och växa under året men de meeting- och reseavgifterna jag kan lägga ska få gå till mina bästa hästar.

Nu har jag ventilerat tankarna rakt ut i världen där både människor som vill en väl och inte får ta del av det, vet inte vad som blir bättre av det egentligen. Men nu ska jag ut och hoppa lite serier med mina underbara unghästar Nino och Listo tillsammans med Amanda och hennes Kula! Individer som finns där i vått och torrt och får en att må bra!

Vad vore livet utan dig?
 
 





Kommentarer
Lisa H :) säger:

Ibland kan det nog vara bra att ventilera sig lite. Kämpa på Amanda!

2014-03-26 | 21:26:09
Frida säger:

Vilken kämpe du är Amanda, är så imponerad över dig! Önskar dig all lycka till! Kram

2014-03-26 | 22:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback