__

4-felsperiod

Sitter här med ett smoothieglas bredvid mig och ägnar måndagförmiddagen åt lite ekonomi- och planeringstid. Mitt finger mår inte helt hundra efter 5-7 ridpass per dag under föregående veckan samt tävling i helgen. Lite lugn och ro är nog precis vad min kropp behöver. Att se över planering, boka nytt spån, höleveranser, tävlingar, veterinärbesök osv är dessutom högprioriterat.

Har funderat lite över mina rundor och resultat senaste tiden. Är lite irriterad över att jag har lite för mycket rundor med 4 fel just nu. Många bra rundor där hästarna hoppar mycket bra och ridningen överlag känns som jag vill att den ska. Men just nu känns det som att jag är inne i en 4-felsperiod med de flesta av hästarna. Vi räcker inte riktigt hela vägen fram som vi vill och ska göra. Tack och lov kan jag inte riktigt se ett mönster i rivningarna, de kommer inte endast i tex kombinationer, eller höger-/vänstersvängar etc. Men många av gångerna kommer jag lite för nära, lägger in ett extra galoppsprång eller flyter ut lite på linjerna... Måste nog dessutom på de raka linjerna låta bli den första lilla förhållningen och bara fortsätta på antalet galoppsprång framåt för att kunna sitta upp sista i stället... Absolut tänkvärt... Men det är också viktigt att inte gå in och tänka att 4 fel kommer, utan våga rida utan tanke på fel. Det känns inte som att det sitter i huvudet alls, jag har en mycket bra känsla i kroppen och ridningen nästan alla rundor sen utomhussäsongen satte fart. Och hästarna känns överlag väldigt fina!

Jobbar vidare med viktiga detaljer och hoppas att nollrundorna rullar in oftare än 4-felarna framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback