__

It's a next time too

kndvjbnfdkmfdkdfn vad arg jag var efter GP klassen igår! Fasikensjäklaskit. Det var fjärde tävlingsdagen för Valence men trots detta kändes han på framhoppningen mycket fin. Inne på banan började det ganska bra även om han blev lite flack på något räcke som han touchade lite. Men sedan kom linjen där det blev totalt missförstånd mellan oss. Det var först sex galoppsprång lite fram vilket vi löste bra, sedan galopperade jag inte fram ordentligt på distansen efter så det blev omtramp och rejäl miss. Därefter flöt det på ganska bra ändå, även om Valle blev lite hetsigare än innan. In i trekombinationen fick jag ett framåtläge (vilket jag borde fatta vid det här laget att jag inte kan ha in i kombinationer) och rivning på b-hindret. GP klassen kändes inte alls maxad till varken höjd eller bredd och egentligen passade trekombinationen oss väldigt bra med oxer in osv. Jag blir så satans arg på mig själv att göra två så uppenbara ryttarmissar. Valence har hoppat helt fantastiskt hela helgen men det kändes i språnget och kraften igår att han var mattare. Men vi är många rundor rikare i erfarenheter och han känns helt fantastisk! Nu har han fyra veckors paus innan Norrköping international horse show.

Callisto har gått två rundor i Sundbyholm under dessa två veckor och varit felfri i båda. Igår satte han en säker nolla och på framhoppningen hoppade han magiskt! Min riktiga stjärna för framtiden! Som jag älskar den hästen!

Ramius har gått lugnt i helgen och fick bara avsluta med en 130 igår kväll. Han hoppade med massor av power och höjd och satte en lugn nolla. Vi knep även en placering!

Igår flög jag av på framhoppningen med Ramius, så sjukt klantigt. Landade dessutom på handen så vi misstänker att mitt finger kan vara brutet. Dessutom vrickade jag foten eftersom jag direkt efter bangång till 150-klassen hoppade upp på Valence och tog en sista oxer på ca 145. Då hade jag som en platta under sulan av fibersand och slant ur stigbygeln och vrickade mig så mycket att jag trodde att jag skulle bli tvungen att stryka mig. Men jag klarade efter en stund av att lägga vikt i stigbygeln så hoppade ändå. Nu känner jag mig alldeles trasig med blått finger och svullen fot.

Det har verkligen varit fantastiska tävlingar på Sundbyholm men jag är faktiskt lite besviken över hur tidsplanerna sett ut. Det stod redan från tidig morgon att GP klassen skulle börja 15:00 igår. Eftersom jag var andra ekipage ut i klassen var jag väl förberedd och uppvärmd. Då flyttas klassen till kvart över och sedan fem i halv fyra istället. 25 min är ganska stor skillnad och väntan i uppvärmning och framhoppning och det kändes som att Valence fick ladda om på nytt flera gånger. Låter kanske fånigt men i så pass stora och viktiga klasser så vill man hålla sitt upplägg med uppvärmning osv. När det är fasta tider på finalerna som det alltid är tex på SM och så så brukar det alltid stämma. Så det var otroligt irriterande för oss som startade i början av klassen och var redo. Samma sak hände i lördagens 150 då vi kommer dit i slutet på klassen innan och gör i ordning. Då används samma bana som i klassen innan och endast 15 min paus. Jag prioriterade uppvärmning av Valence före bangång och fick gå in utan att ha gått banan. Inte optimalt för en 150. Dessutom tycker jag att det inte ska få vara samma bana eftersom många ryttare redan ridit den i klassen innan och då "känner till" alla linjer, svårigheter osv. Det är jag faktiskt lite besviken över. Men annars fantastisk tävlingsbana som dessutom för vår del ligger inom en timmes avstånd. Bra banbygge och jag älskar stämningen och atmosfären på de större tävlingarna. Det här är det bästa som finns!




Kommentarer
Erika säger:

Mycket fina rundor, som alltid! Vad lugn och harmonisk Ramius var i munnen. Jättefin rytm och fina språng på honom. Han ser bättre ut än nånsin :)Bra jobbat! inte alls lika trutig som han brukar vara ju. Otur med avramlingen :( kram!

2014-05-05 | 15:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback