__

En underbar dag

Hade en underbar dag igår, en av de bästa i livet! Började förmiddagen med ett fantastiskt dressyr mässigt arbete på Valence ute i naturen här i Flyinge.  På kvällen väntades final i VW Grand prix där Valence hoppade fantastiskt bra.  Felfri fram till hinder nio där jag inte fick till linjer till trippeln och rev därför räcket innan där vi fick lite för långt. Han blev flack i det språnget.  Blev inte riktigt klar i handen på B - hindret i sista trekombinationen så rev med bak på det räcket. Två nedslag men det är det största sammanhanget vi tävlat i och det var fruktansvärt roligt.  Kändes mig vansinnigt motiverad och fokuserad. Allra gladast över vilka stora kvalitéer Valence besitter.  Ska aldrig mer ranka Valence och Ramius som ett eller två i stallet, båda har en fantastisk kapacitet och inställning.  Olika kvalitéer där det inte går att säga vem som är bäst. Valence är mer ridbarhet så han går bättre än Ramius på banor som deg här där hindrena kommer kort ur sväng och de måste vara reglerbara.

Väldigt stolt över min häst och rundan kändes förutom nedslagen väldigt bra.  Vi tävlar bland de bästa ryttarna vi har i Sverige. Vi har samlat på oss otroligt mycket rutin på seniornivå, 150, i år som vi kommer ha stor nytta av nästa år när vi ska börja bli redo att strida för topplaceringarna.

Grattis till Helena Persson som tog hem segern med Bonzai H!

Bilder från gårdagens final.

Kommentarer
Lisa H :) säger:

Vad kul att du känner dig glad och motiverad. Hoppas din helg blir fortsatt bra också :)

2014-11-20 | 18:30:18
Evelina säger:

Så himla duktiga ni är, och så himla kul att du känner dig så nöjd glad och motiverad, kör hårt och glöm inte bort hur bra du och dina hästar är :)

2014-11-20 | 18:34:24
Bloggadress: http://evi0627.blogg.se
Alexandra säger:

Jag har följt din blogg sedan jag vet inte när. Igår var jag på finalen av Volkswagen Grand Prix i Flyinge och fick se dig rida live för första gången, kan uppriktigt säga att jag var nervös för att jag vet hur du känner för din Valence och för att det känns som att man känner dig på grund av bloggen. Ni var så fantastiska igår och hör verkligen hemma på den nivån. Du är en grym inspiration Amanda Gullström!

2014-11-20 | 21:06:22
Bloggadress: http://sderomsundsvall.blogg.se
Guro säger:

Gratulerer! Dere er så flinke :)

2014-11-21 | 12:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback