__

Valence final i VW Grand prix och 145 sista dagen

Generellt sett nöjd med rundan. Linjen till trippeln blev inte alls som jag hade tänkt mig, fick inte ut honom på bågen och runt innerskänkeln, blev därför långt till räcket efter och han tappade höjd och språngkurva. Fastnade sedan i svängen upp till trekombinationen och fick "gasa" lite in vilket är dödsstraff på Valle, försökte då hålla tillbaka honom till B-hindret men då hann jag inte bli klar i handen istället. Två tydliga ryttarmissar, jäkla skit. Men min häst är fantastisk!



Blev jätteknasigt till första hindret. Fick fel på startsignalen innan så hade precis saktat av där och kom inte igång. Valle hoppade därefter mycket fint. La in ett extra på bågen så rev bakbommen då vi kom för nära. Ryttarmiss där jag inte höll planen. Han kändes lite mattare den sista dagen men ändå känns 145 lekande lätt på hans rygg och han är en fighter.

Vi hade en otroligt roligt och väldigt lärorik vecka i Flyinge som gav oss värdefull rutin inför nästa år!


Kommentarer
Lisa H :) säger:

Fina rundor! Specielt 150. Du är grym du :)

2014-11-27 | 00:09:35
Frida säger:

Snyggt ridet. Vad betyder den gröna armbindeln? Något jag helt missat tydligen 😊

2014-12-04 | 21:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback