__

Bra träning igår!

Riktigt kul och bra träning på Runsten för Peter Eriksson igår. Otroligt nyttigt för Leya och fick med mig bra tips på framtida jobb. Hon skötte sig mycket bra och hoppade sina powerjumps lika fint som alltid. Vi fick problem med en fyrkombination men drt är kanske inte så konstigt. Hon har nog inte sett så många vanliga kombinationer i sitt liv så en fyrkombination kändes nog lite mastigt för henne. Dock hoppade hon den från båda håll jättebra i slutet.

Callisto kändes väldigt fin igår och är otroligt välbalanserad och ridbar för att vara fem år ung. Han fick till och med beröm för sin förmåga av Peter som ryktas vara snål med beröm... ;) Jätteroligt. Nyttig och bra träning för både mig och unghästarna! Peter kändes engagerad och tydlig men samtidigt enkel i sin pedagogik vilket jag gillar.

Jag gillar egentligen inte att blanda in för många olika tränare och måste få tro och förstå tränarnas tänk och ambition. Jsg har ju själv en filosofi och vill att den ska gå hand i hand med tränarens och få hjälp att utveckla den med samma grundtanke. Sylve och Ted har jag allt förtroende i världen för, och min tränare Anette i dressyren. Men Peter känns också som en bra kompensation vilket är jättekul.






Kommentarer
Anonym säger:

Kan du inte ladda upp film från träningen på callisto och även hans 130 debut?? :D

2014-10-02 | 21:26:30
Lotta säger:

Har du tränat för Piet Raijmakers också (vill minnas att du skrivit om det tidigare)? Hur är han jämfört med dom andra som du nämnt har?

2014-10-02 | 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback