__

Tävlade igår

Tävlade några hästar igår. Har trotsat min förkylning ett par dagar nu. Många "nya" hästar i stallet som inte kommit in i systemet än, eller fått rutin, eller som gör sina debuter på tävlingarna. Tävlar även hästar som jag inte rider till vardags och det är väldigt svårt då jag inte känner till deras egenheter.

Callisto följde med och gick 130 med 0+4 och debuterade sedan 140 och var vansinnigt fin. Jag klantade mog rejält på ett hinder vilket resulterade i 10 fel på ett hinder, därefter ett pet på tredje sista hindret. Han hoppade fantastiskt de sex första hindrena på banan och genom både två- och trekombinationen. Sur blev han dock på mig när jag klantade mig och han slog sig, han är för försiktig och har lite för mycket temperament för det. Resultatet var otroligt mycket sämre än rundan, hans språng och känslan. Callisto är den finaste hästen jag någonsin haft. Han kommer verkligen bli en riktig stjärna för de stora klasserna. Kul att få ytterligare ett så starkt kvitto igår över en stor bana på 15 språng. Fantastiska häst.

Nu väntas tävling i helgen som kommer återigen med ett stort gäng hästar. Valence och Callisto matchas nu för Volkswagentävlingar där Valle kommer gå GP klasserna 150 och Callisto kringklasser i 130 och få rutin i större sammanhang . Nästa år får han äntligen börja etablera sig i 140-145. 

Glad varje dag över mina älskade Valence och Callisto ♡


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback