__

Året 2014

Jag hade ett bra år 2014. Fina hästar i stallet, många väldigt bra och härliga hästägare som alltid lyfter tillvaron i vardagen och många riktigt roliga tävlingar. 


Valence och Ramius har verkligen levererat fina rundor och resultat under året. Valence har båda gått en hel del mot klockan och plockat hem vinster i många klasser, samtidigt som han också levererat många fina rundor på elit 150-klasser. Ramius har gjort mååånga 150-rundor i år, flera felfria och flera placeringar på denna höjd.
 

Callisto har gått från felfri 1m som 4-åring 2013 till felfria rundor till och med 130-höjd och verkligen regelbundet bekfräftat känslan jag haft från början att han är min absolut blivande topphäst.
 

Många fina yngre hästar lämnade stallet. Något jag förut inte gjort, släppt unga lovande talanger för tidigt. Elmshorn VDL, Cathaleya och Quantino. Men det har också hjälpt min ekonomiska situatuion mycket och gjort andra saker möjligt. 
 


Ramius visades för kunder som själv kontaktat mig men när det väl stod framför dörren tog jag ändå beslutet att behålla. Han har nu åldern emot sig eftersom han inte började tävlas ordentligt förrän han var 9-10 år. Men han är en häst med all kapacitet och inställning som krävs om jobbet läggs på allt däremellan. Jag är väldigt, väldigt glad över att han finns i stallet och för mig som ryttare är det en otrolig tillgång att ha två hästar som kan prestera på 150-höjd.
 

Ett annat lyft för mig i år var mitt nya inköp av lastbil som lyfte kvalitéen i vardagen väldigt mycket. Otroligt glad över detta. Mitt företags och min egen allra första bil! :)

Mina föräldrar skildes under 2014 vilket var det rätta, men ett stort tomrum efter min otroligt engagerade far på gården har i perioder varit tungt och ledsamt. Tur att han finns bara dryga timmen bort med bil och fortfarande är otroligt engagerad. Han kom också ner när finalen i VW Grand prix i Flyinge gick av stapeln och var största stödet som alltid.
 

Ett år till har jag dessutom fått med mina underbara elever som blivit ännu fler, och mina nära underbara vänner som alltid ger så mycket positiv energi i livet som jag tillbringat mycket tid med. Ytterligare ett år med min bästa vän Amanda som dessutom är en enorm tillgång på ALLA sätt i mitt liv.


Christoffer och jag flyttade upp till lägenheten på gården tillsammans
 
 
BÄSTA MINNET var när Ramius var felfri i 150 Grand prix i Strömsholm 


BÄSTA KÄNSLAN var målgången när Valence vann Tierps Grand prix i augusti månad


BÄSTA RESULTAT räknar jag vinsten i 145 med Valence, 150-placeringarna med Ramius och 7:e placeringen i VW Grand prix delfinal som tog oss hela vägen till finalen och definitivt att Valence och jag tog oss till final i vårt första senior SM.


BÄSTA HÄSTEN för tävling och försäljning under året måste jag säga var fantastiska Cardentovalacken Serengeti som verkligen hade en underbar ridkänsla och stor kapacitet. Vi hann aldrig med 140-debuten innan han blev såld tyvärr, men placeringar i 130 hann vi med. En helt fantastisk häst som jag är väldigt glad över förtroendet att få ha hemma några månader. 
 
 
BÄSTA DAGEN var nog i finalen i Flyinge Volkswagen Grand prix med Valence. En otroligt häftig upplevese för framtiden och trots två ner så var känslan fantastisk. Stora målet var liksom uppnått och jag kunde bara njuta. På Valence rygg där jag trivs allra bäst dessutom.
 

BÄSTA BESLUT att verkligen bestämma mig för vilka hästar jag skulle behålla och vilka som skulle få vara till salu om spekulanter hörde av sig. Tackade nej till kunder som ringde på Valence, Ramius och Callisto under 2014 men sålde (om än lite motvilligt) flera andra hästar. Rätt beslut.

STÖRSTA UTVECKLING under året var hur jag förberedde mig och tog hand om mig själv inför och under tävlingar, var jag la rätt fokus. Största utvecklingen ridmässigt kom under hösten efter en Sylveträning där jag fått skäll för fula ovanor... Efter det blev det hårdträning och stor skillnad på kort tid ;)

SÄMSTA TÄVLING var Billdal med Ramius. Usch den känslan vill jag aldrig mer ha inne på tävlingsbanan. Valence hoppade fantastiskt bra under helgen men Ramius var matt och inte alls med på noterna. Jag envisades och gjorde fel analys och val av häst i final. Fruktansvärt jobbigt och tråkigt, dåligt val och jag läste av min stackars Ramius alldeles för dåligt. Dock blev det en väldigt bra men hård lärdom för framtiden.

STÖRSTA TILLGÅNG var nya kiropraktorn som jag kommer hålla stenhårt i. Glad att välkomna honom i teamet kring min satsning med hästarna.

BÄSTA RESA med hästarna var till Umeå, Norrköping och Flyinge. Utanför hästarna så var dagarna i Falsterbo med Amanda helt underbara!
 
BÄSTA MATERIELLA INKÖP var min nya CWD till Ramius 

BÄSTA TILLSKOTT i familjen var när Kiwi kom in och tog våra hjärtan med storm från första minuten 
 

STÖRSTA FÖRLUST var när vår fantastiska Wilma fick somna in
 
2014 har verkligen varit ett utvecklande år med enormt mycket mer rutin i bagaget i 150-klasser och där jag ser och känner en stor skillnad i min ridning. Nu när jag ser filmer från i somras tycker jag att jag rider ganska dåligt på många av filmerna och ser en väldigt stor skillnad i sits och stabilitet, färre missar osv. Jätteroligt att inte bara ha en helt annan känsla och trygghet i kroppen utan även se hur jag utvecklats ridmässigt under året. Nästa år ska jag fortsätta arbeta på samma sätt, bli ännu bättre med egen träning och att sätta ett snäpp högre grundtempo på samtliga hästar på tävling och banhoppningsträning.

OCH (!) jag siktar på fortsatt bloggande åtminstone en bra bit in i 2015, Hoppas ni fortsätter följa bloggen så ska jag bli bättre på att förmedla tankar och tips, träningsvideo och saker som hjälpt mig att utecklas.

 

 

STORT TACK TILL

- Hästägare som ger mig förtroendet att träna, tävla och ta hand om deras hästar och dessutom flera som på många andra sätt engagerade och hjälpsamma i mitt liv och min satsning

- Min familj och mina nära vänner som alltid finns där och gör livet så härligt att leva

- Mina sponsorer som hjälper mig med stöttning av utrustning

- Mina tre stjärnor Valence, Ramius och Callisto för en otrolig kick varje dag. De motiverar mig även de tyngsta dagarna på året. Valence och Ramius gör det verkligen möjligt att utvecklas som ryttare mot mina mål och Callisto ger alltid ett sus i magen och stort hopp om en riktigt ljus framtid.

STORT TACK FÖR ETT HÄRLIGT 2014, NU SIKTAR VI MOT ETT ÄNNU BÄTTRE 2015!
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Vad glad jag blev av att läsa att vi får fortsätta följa dig under 2015! All lycka önskar jag dig!

2015-01-01 | 18:09:40
Frida säger:

Säger som ovanstående, roligt att få fortsätta att följa dig under 2015. Älskade Sigge, vad jag saknar honom <3
Gott nytt år
Kram

2015-01-01 | 19:55:34
Jennifer säger:

Åh vad glad jag blir att få fortsätta följa dig 2015! Du är en stor förebild!

2015-01-01 | 23:30:32
MalinKalin säger:

Ser ut som ni hade ett rätt bra år :)

2015-01-04 | 18:37:56
Bloggadress: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback