__

Ibland svävar tankarna in på andra idéer

Då och då slår nyfikenheten på att göra en riktig seriös satsning på sporten utomlands någonstans. Väl medveten om många års riktigt hårt slit, men det är inget som skrämmer mig. Försöka få en plats i ett bra stall utomlands och arbeta sig fram, förhoppningsvis få bättre och bättre hästar. En hel annan värld och ett helt annat liv. Men ibland är det lite lockande. Sälja Valence och Ramius och ta med mig Callisto... Få fokusera på mig själv som ryttare bara ett tag, istället för att vara egen företagare och så många andra saker samtidigt. Att vara omgiven av människor med samma intresse och mål känns inspirerande. Det är lätt att känna sig lite ensam i allt arbete och alla stora beslut som ska tas, även om jag har min fina vän Amanda som ställer upp till hundra procent och en engagerad pappa ett samtal bort.

Men det är kanske värt att spåna vidare på även om det förut känts så otroligt långt borta...
 
Mitt mål och vad jag vill är glasklart men vägen dit kan se väldigt olika ut. 
 

 
 

Kommentarer
Erika säger:

Förstår att det är en svår och vinglig väg att ta sig dit du vill. Det är klart att du vill lyckas att ta dig hela vägen dit här i Sverige, men jag måste nog säga att erfarenheten du troligtvis kommer få om du väljer alternativet att styra kosan utomlands skulle vara väldigt nyttig! :) Samtidigt som jag inte gärna ser du flyttar :(

Kram

2015-03-30 | 16:23:09
Nelly säger:

Klart det känns läskigt att lämna "tryggheten" men tror du skulle vinna på det i längden :)
Go for it!

2015-03-30 | 20:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback