__

Otroligt läsvärt inlägg...

Känner igen min egen situation i väldigt mycket. Jag minns förra året att en del arrangörer tyckte att jag var så fruktansvärt strulig som gjort häst- och klassbyten. Under denna 5-dagarstävling hade jag väldigt många olika hästar anmälda och en blev såld veckan innan och en skulle åka tillbaka till sin ägare igen.  När då pengarna väl är betalda är det väl självklart att man vill utnyttja starterna med nya hästar etc om det passar in i schemat istället för att kasta pengarna i sjön. Det har blivit extremt dyrt att tävla och att tvingas betala även när arrangörer tar in reserver är inte ett fungerande system. Och att kunna planera i så lång tid EXAKT vilka hästar som ska med och gå vad är inte realistiskt varje gång... Vi skulle behöva tillföra ett nytt system i Sverige tror jag.

http://loviseholms.blogg.se/2015/march/ibland-saknar-jag-papperslappssanmalningarna-och-tavlingsterminssboken.html#comment

Kommentarer
Anonym säger:

Som både tävlingsarrangör och ryttare skulle jag våga påstå att det är nog ingen som tycker de nya reglerna fungerar särskilt bra. Grundtanken är bra men det fungerar inte i praktiken. Och ofta får man som arrangörer ta skit av ryttare som är förbannade för att de inte får göra si och så. Tro mig, arrangörerna är också förbannade. Har svårt att förstå hur förbundet tänker ibland.

2015-03-29 | 12:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback