__

Härlig dag med Thea!

Idag kom Thea ut igen, något som nästan blivit tradition varje vecka nu, urmysigt! Thea äger Sally som står hos mig för försäljning, och det är så vi lärt känna varandra. Nu är hon en väldigt fin vän till mig som jag har otroligt roligt ihop med! Dessutom är hon jäkligt duktig på att rida, och inte minst trimma hästarna, så det är fantastiskt roligt sällskap och väldigt bra hjälp!

Jag har många hästar hemma i träning just nu. Jag har mina tre egna, Valence, Callisto och Scofield. Scopan som jag kallar min treåring är inte högst prioriterad direkt, men rids några dagar i veckan och är väl framme för sin ålder och har nästan lite för hög ridbarhet för allas bästa. Det är viktigt att inte ta ut för mycket från en så ung häst. Han är fantastisk på alla sätt. Otroligt glad över honom. Kul nästa år när han blir fyra och får komma ut och tävla lite.

Annars är det ett helt gäng med hästar från fyraåringar till hästar som går 140 nu. En hel del arbete och utbildning behöver jag lägga, men framtiden ser ljus ut. Hittade en fantastiskt fin treåring som jag skulle köpa till mig själv nu härom veckan, men tyvärr blev den såld mitt framför ögonen! Lite ledsen blev jag allt men då får man väl tro att det inte var meningen att jag skulle köpa just den. Det dyker nog upp någonting annat förr eller senare! Har inte bråttom att hitta en till häst, men dyker det upp något intressant så kommer jag nog köpa en till.

Har fått hem en intressant fyraåring från Gunilla som jag samarbetar med. Han är e Satisfaction (Stakkato) - Cortez. Ska snart få hem ytterligare två från henne som ska hoppas in och komma ut på lite pay'n jumps under vintern, en e Chairman la silla - Cardento och en e Plot blue - Spender S. Har sett båda under löshoppning i vintras och båda ser lovande ut. Det är alltid inspirerande att arbeta med unga, kommande stjärnor! Det sätter guldkant på vardagen. 

Callisto! Härligt att komma hem till min fina Listo efter några dagar i Billdal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback