__

Dressyrlektion för Lena Lillja

Igår red jag dressyrlektion för Lena Lilja med Quintin. Det var en väldigt nyttig träning på många sätt, jag fick flera aha-upplevelser och är väldigt motiverad av att fortsätta jobba med det jag lärde mig och få kläm på det. Fick även hjälp med hur jag ska stärka Quintin och hur jag genom galoppslutor på volt och även slutor i skritt på volt, halt, rygga och skritt i nya varvet i sluta kan stärka honom bak och framförallt vänster bak där han är lite svagare. Vi jobbade också på att ta ner tempot så att jag kan driva honom till mer sättning. Enormt lärorik träning!

Jag blev riktigt glad över att få höra att min sits var väldigt bra då det är något jag jobbat stenhårt med nu i 1,5 månad sedan jag red den där träningen för den europeiska tränaren. Det jag ska jobba med utöver det jag nämnde ovan är att bli ännu starkare i min överskänkel i samlingen. Jag känner nog att jag dels behöver bli starkare i överskänkeln men också få bättre kontroll på hur jag använder över- och underskänkeln samt flytta bak underskänkeln mer i samlingen.

Nu är det två veckor till nästa dressyrträning så ska verkligen jobba hårt med detta innan dess. Tror att Callisto kommer få göra nästa träning för henne, eller Quintin igen beroende på hur det har känts fram till nästa träningstillfälle.

Jag ska se om vi kan lyckas filma lite markarbete när jag tränar just det vi gjorde på träningen så ni får se! 

Quintin när vi vann 135 i Södertälje. Här med min fina vän Maria som hjälpe till hela eftermiddagen :)

 

Kommentarer
Anonym säger:

Så himla kul att få läsa om din vardag :D Kul att du uppdaterar så flitigt !

2016-01-08 | 19:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback