__

Hoppdag igår

Hoppade samtliga hästar igår över lite olika övningar.  Några studshoppade , några hoppade en bana med väldigt utsmyckade hinder och några fick jobba över övningen som jag gjorde för Anette på senaste träningen.

Quintin var helt fantastiskt fin igår, kändes som en annan häst. Jag hoppas att det betyder utveckling och inte bara att han hade en riktigt bra dag igår. För vilken härlig känsla jag fick!!

Quintin var inte ensam om att vara det största glädjeämnet under gårdagen. Poppe och A'pach hoppades igenom lite inför morgondagens payn jump som blir deras första träningstävling. Vi smyckade ut hindrena med allt vi kunde hitta, värmde upp och sedan hoppade jag en bana på åtta språng på båda. Båda visade på en otroligt mogna, förbättrad ridbarhet och superkänsla i sprången Jag var så glad efteråt! 

På morgonen igår började jag med att hoppa Jennys dressyrhäst. Riktigt snygg svart unghäst som ska hoppas in och jag ska göra det jobbet då hon är gravid. Det var jätteroligt och han skötte sig superbra. Ska hoppa för andra gången i livet under ryttare nästa vecka när Jenny kommer.

Efter det kom Lisa med sina två fina 6-åringar , båda efter Last Liberty. Har tävlat båda under förra året, Califf senast under championatet i Flyinge. Lisa har gjort ett strålande arbete i vinter och båda var jättefina. Den grå har jag tävlat upp tom 120 förra året men han gör en satsning i fälttävlan med Lisa. Califf däremot, den svarta, satsar vi på för framtiden inom hoppningen. Jag tror att han kommer bli riktigt bra med lite tid. Han var helt fantastiskt igår! :)

Lisa med sina två stjärnor :) Så roligt att kunna ha ett så bra samarbete trots att Lisa bor i Flen där hon och hennes man driver ridskoleverksamhet.



Kommentarer
Anonym säger:

Roligt! 😊

2016-01-23 | 19:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback