__

Ny vecka

Det har varit en intensiv och otroligt roligt helg. Har inte funnits mycket tid över, därav min frånvaro från bloggen.

Igår tränade jag för Anette hemma i ridhuset. Min väns 6-åring fick börja och det var en otroligt nyttig övning. Han hoppar fantastiskt men det är en hel del viktiga bitar som fattas. Vi jobbar på så hoppas jag att han visar mer av sin fulla potential på tävlingar i vår.

Callisto var nästa på tur och han var så otroligt fin. Vilka språng han gjorde. Ambitiös och så otroligt försiktig och välhoppande. Det var en fantastisk känsla på träningen igår. Jobbade med att komma med mer galopp ur sväng samt över en serie. Mer nöjd med hästen är svårt att vara.

På eftermiddagen efter några uteritter kom Harrys ägare förbi. Jag red och hoppade honom. Det är en av de finaste hästar jag fått hem, och vi ska satsa på honom under våren och se hur han utvecklas på tävlingsbanorna. Ingen blir gladare än jag om han får stanna.

Ska se om jag lyckas få film på någon av de andra hästarna idag som ska göra samma övning.

Längtar till våren och sommaren... Att arbeta i den här kylan tar verkligen så mycket energi...

Callisto ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback