__

Snart helg

Den här veckan har varit full av aktiviteter på alla plan, även i livet utanför hästarna. 

Men hästarna går jättebra och vi har haft hobslagarbesök, kiropraktorbesök och veterinär hos oss. Två av Gunillas hästar har åkt hem, förhoppningsvis kommer två nya i nästa vecka. 

Red en riktigt bra dressyrlektion igår igen för Lena Lillja med Quintin. Hon såg stor skillnad från förra gången så idag jobbade vi med kvalitén i galoppen så jag fick hålla en mer energisk galopp men fortfarande ha honom "i ramen". Grym känsla igår och när Quintin blir riktigt stark så kommer han bli väldigt fin.

Hoppade även Jennys dressyrhäst igår förmiddag vilket gick jättebra. Därefter en Scofield och Zucchiny igår, båda var riktigt fina och har fantastiska kvalitéer för framtiden. 

På söndag flyttar jag igen, faktiskt tredje gången på åtta månader men förhoppningsvis sista gången på väldigt många år. Flyttar till ett jättefint hus på gården så jag kommer kunna gå ner till stallet igen. Det har jag längtat efter.


Kommentarer
Lime säger:

Hej, kan du ge oss en uppdatering om vilka hästar du har i träning? :-)

2016-02-01 | 19:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback