__

Stolt tränare

Jag har under flera år nu tränat en hel del ryttare i olika åldrar under olika lång tid. Det är något jag verkligen tycker om att göra och något som breddar min verksamhhet och jag verkligen tycker utvecklar mig både som person och ryttare.

När jag hittar en del guldkorn i riktigt unga åldrar, som jag känner verkligen brinner för samma sak som jag, som tror och tar till sig av min filosofi och mina instruktioner så ger det ett härligt adrenalisrus i kroppen. Jag själv har alltid haft ärliga och ganska hårda tränare, det tycker jag har givit mig allra mest utveckling, så jag tror att jag själv är ganska hård och rak emellanåt. Att dessa unga talanger tar det, och verkligen bara väljer att  vilja förstå vad jag menar och lyfta sig själv är bara så otroligt häftigt att se. Jag är stolt över alla mina elever, och att se skillnad i olika ekipage oavsett nivå är något av det bästa som finns. 

Felicia är en tjej som kom in i mitt liv under slutet av sommaren genom att hon köpte en häst av mig, som är en uppfödning från min samarbetspartner Gunilla. Vi har genom det mötet blivit tränare och elev, och hon känns ibland som en lillasyster för mig. Felicia och hennes familj har genom detta kommit in i mitt liv och jag tycker otroligt mycket om dem. Higher love aka Plutten var då en grön liten häftig häst som Felicia utvecklat jättemycket och gjort ett fantastiskt jobb med under det här halvåret. En häst som idag visar fantastiska kvalitéer.

Likaså min unga elev Nils som började träna sin c-ponny för mig, där han i början bara fick trava och göra halt för att ponnyn skulle lyssna på honom. Han har idag två hästar som han köpt genom mig, den ena är ju älskade Ramius som ni alla känner till. Han tävlar nu upp tom 135 på honom med sikte på junior SM.

Det är häftigt hur möten i livet skapar kontakter, samarbeten och vänner. En av mina absolut närmaste vänner Rebecca och jag lärde känna varandra för fyra år sedan genom att hon köpte min häst Lord Greystoke. En vänskap jag tror  och hoppas kan hålla genom hela livet.

En video på Felicia och hennes Higher love får pryda det här inlägget
(Hoppas att det var okej att jag stal denna video från Felicias youtube)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback