__

Torsdag

Idag började förmiddagen med att jag hoppade några otroligt fina unghästar över gårdagens teknik- och styrkebana som mina elever fick jobba med igår. 
 
Just nu har jag två jättefina 5-åringar i A'pach och Popsickle hemma i stallet. Att dessutom ha fina Scofield som blir fyra i år är verkligen inspirerande för framtiden. Att ha yngre stjärnor som bygger underifrån är verkligen något som får mig att vilja kämpa ännu hårdare och det skapar en tilltro för sina drömmar och mål. Snart kommer en till fin femåring till stallet plus att 6-åriga Zucchiny kommer tillbaka så det här året kommer bli riktigt spännande. 
 
Idag var alla unghästarna jättefina och gjorde dessa övningar fantastiskt bra. Poppe och Scopan gör allt väldigt väl och har mycket egen energi och tryck. Störst utveckling bara senaste veckorna ha nog A'pach (Chairman la silla - Cardento ) gjort.  Han är stor och gänglig och har varit väldigt svårstyrd,  seg och valpig. Idag visade han en helt annan lätthet i uppgifterna och hade ett starkt avstamp. Så det var verkligen en härlig känsla.
 
Dagens övning
 
Scofield, så otroligt glad över den här hästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback