__

Man ska göra det man vill göra

Det är många som frågar och är nyfikna på vägen till att kunna driva verksamhet,  eget företag och jobba med sitt stora intresse. Att svara på frågan hur jag jobbat för att kunna göra det är nästan omöjligt.. Det är så många tillfälligheter, dörrar som öppnats av olika själ, rätt personer som kommit in i livet vid rätt tid tidpunkt osv. Om det är tur eller bara ödet går inte att svara på. Kanske tror vissa på något eller både och. Jag tror att det beror på både tur, tillfälligheter, "ödet" och väldigt hårt jobb. Viljan att aldrig ge upp hur tungt och omöjligt det än känns. Men framförallt mod att våga satsa på det man vill och älskar.
 
Jag kommer inte från någon hästfamilj eller en familj med enorm ekonomisk plattform. Det här är ingen väg som varit självklar från att jag var barn. När jag började gymnasiet var siktet helt inställt på veterinäryrket. Men intresse, tävlingsdriv och en enorm kärlek och passion för hästar har jag alltid haft. 
 
Idag finns det ingenting jag hellre skulle vilja göra. Inget ställe jag hellre skulle vilja bo på. Att driva eget är tungt, för du är själv anvarig och pressen ligger på dig. Men det är också den största friheten som finns. Sen vill jag alltid mer och det finns så mycket mer tankar, idéer och drömmar att sträva mot. Ibland en glöd som blir för stark och som ihop med det vanliga livet blir lite svårt att hantera och leva med. För man behöver det underbara trygga "vanliga" livet för att orka pressa sig själv framåt oavsett val av karriär. Samtidigt tror jag att det hårda arbete, den grund man lägger och de val man gör nu de här åren påverkar resten av livet. Man kan leva det liv man drömmer om att ha, om man orkar jobba för det! 
 
Jag tror att man ska våga ta risker som kräver att man vågar kliva ur en comfort zone och tro på det man gör. Jag tror på att man kan skapa det liv man vill leva. Det kan vara förbannat jobbigt och läskigt ibland. Men nästan allt går att hitta lösningar till och jobba sig igenom. I slutändan när man når drömmar och ambitioner i livet så ger det en enorm tillfredsställelse.
 
Vi lever bara en gång så egentligen borde det vara självklart att vi ska ägna livet åt det vi älskar och vill. Ibland tror jag att mod sätter stopp mer än faktiskt möjligheterna att kunna göra det. Och så måste vi göra rätt val. Göra val som styrs av vad vi vill och älskar, inte vilka hinder vi ser på vägen dit eller vilka rädslor vi har. För jobbar vi med det vi verkligen vill ha och för det som känslorna brinner för så blir heller inte motgångarna lika hårda att ta sig igenom.
 
Och inspiration är källa till motivation. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback