__

Tävling i Eskilstuna

Tävlade igår i Eskilstuna med Callisto och Nino. Första tävlingen i år för Nino och vår första tävling på ca 1,5 år. Han fick en liten utmaning i och med att vi valde att ta honom direkt upp i 120 och 130. Han är vild och lite knäpp i mycket runt omkring men när han väl startar så vill han verkligen göra sitt jobb. Ett pet i båda klasserna, så vi var mycket nöjda med dagen.

Callisto kändes kanske något matt efter Peterträningen men var jättefin och ger alltid en otroligt bra känsla och hoppar väldigt rent även om han inte är flashig. Fick tyvärr ett pet på en linje där jag red på honom för mycket på ett tittigt svart hinder där han spände till lite. Han Hoppar normalt sätt bara bättre när det är tittigt om jag inte forcerar fram honom. Så jag var rätt sur på mig själv efter, ett väldigt onödigt fel.

Världens största Grattis till älskade Ramius och hans otroligt lovande ryttare Nils som gjorde en helt fantastisk runda igår och vann 130! Så otroligt stolt över båda två! Det är ett nöje att få träna och vara en del av det här ekipagets resa!! :D

Kommentarer
Line säger:

Du skrev att du skulle få en ny häst till stallet, kan du berätta mer om den?
Vilka hästar har du i träning nu, och vad är målet med dom?
skulle vara jättekul att läsa om det, gillar din blogg!

2016-03-06 | 15:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback