__

En fantastisk häst

Valence var så otroligt fin, som alltid, under helgen i Sundbyholm. Han är så ambitiös och vill verkligen över felfritt och 150 känns enkelt på hans rygg. Jag hittade lite ny ridning och fick några aha-upplevelser under helgen vilket är häftigt när det kommer. Den här hästen lär mig saker varje dag fortfarande.

Han var 5a i 150 på fredagen och 4a i 150 på lördagen. I finalen var han lika fantastisk men jag tog inte rid på mig in i kombinationen och fick en riktigt dålig distans in och i alldeles för högt tempo. Annars hade min stjärna varit felfri även där.

Trekombinationsproblemen vet jag nu hur jag ska lösa, Valence har inga som helst problem med dem. Det gäller bara att jag rider rätt in, med mer galopp, i balans, och komma in lite nära så han behöver stöta ifrån och backa av. När jag får till det hoppar han fantastiskt. Så nu gäller det bara ATT få till det.

Jag är så lycklig över min häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback